تهران مواضع محكمی در نشست مسكو در پیش می گیرد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، این مقام آگاه كه خواست نامش در خبر برده نشود، یكشنبه شب گفت: ایران در مذاكرات هسته ای با 1+5 به اصول مشخصی پایبند است كه ذره ای از آن عقب نشینی نمی كند.

وی افزود: حداقل كف درخواست ایران برای مذاكره با اعضای گروه 1+5 در نشست مسكو، پذیرش حق غنی سازی است كه اگر از سوی طرف مقابل پذیرفته نشود، مذاكرات به طور قطع شكست خواهد خورد.

وی اضافه كرد: رسانه های غربی از هم اكنون و قبل از آغاز مذاكرات مسكو به گونه ای فضاسازی می كنند كه انگار مذاكرات مسكو شكست خواهد خورد، اما اگر درخواست ما مبنی بر پذیرش حق غنی سازی به رسمیت شناخته نشود، ایران از شكست مذاكرات هیچ واهمه ای ندارد.

مقام آگاه در تیم هیات ایرانی اعزامی به نشست مسكو با اشاره به اینكه جمهوری اسلامی اصراری به موفقیت مذاكرات مسكو ندارد، اضافه كرد: در عین حال دورنمای مذاكرات هسته ای با 1+5 به نتایج این دور از نشست بستگی دارد.

وی یادآور شد: در حالی كه هنوز مذاكرات مسكو آغاز نشده است، طرف مقابل از هم اكنون درباره دور بعدی مذاكرات سخن می گوید.

وی تاكید كرد: تاكتیك موكول كردن مذاكرات به دورهای بعدی از سوی طرف مقابل كه در بغداد نیز در پیش گرفته شد، درصورت عدم دستیابی به توافق های مشخص در این دور از مذاكرات نمی تواند كاربردی داشته باشد.

مقام آگاه در تیم مذاكره كننده هسته ای كشورمان گفت: ایران خواستار پایبندی طرف مقابل به توافق بغداد مبنی بر بحث و مذاكره درباره پنج محور پیشنهادی تهران در نشست مسكو می باشد و تا زمانی كه در این خصوص به توافقی دست نیابیم با دورهای بعدی مذاكرات كاری نخواهیم داشت.

قرار است دور جدید مذاكرات هسته ای كشورمان با اعضای 5+1 روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته در هتل 'حلقه طلایی' در مجاورت ساختمان وزارت امور خارجه روسیه برگزار شود.

حدود 300 خبرنگار از رسانه های مختلف خبری جهان نشست هسته ای كشورمان با گروه 1+5 در مسكو را پوشش خبری می دهند.

تیم مذاكره كننده هسته ای كشورمان امروز یكشنبه به ریاست سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی كشورمان وارد مسكو شد.

انتظار می رود كه تیم های مذاكره كننده كشورهای عضو گروه 1+5 نیز تا امشب وارد مسكو پایتخت روسیه شوند.

جلیلیی و هیات همراه قرار است دوشنبه و سه شنبه این هفته در مسكو با اعضای گروه 1+5 پشت میز مذاكره بنشینند.

ایران و گروه 1+5 متشكل از آمریكا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس به اضافه آلمان پیش از این چند دوره مذاكره مرتبط با برنامه هسته ای كشورمان را در استانبول و بغداد برگزار كرده اند.

در آخرین دور مذاكرات ایران و گروه 1+5 تیم مذاكره كننده جمهوری اسلامی ایران بسته ای متشكل از پنج محور را به طرف مقابل ارایه داد و مقرر شد كه دو طرف در نشست مسكو در خصوص آن با یكدیگر گفت و گو كنند.

'كاترین اشتون' مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مذاكرات نیز در آخرین تماس تلفنی خود با جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی كشورمان تصریح كرد كه در مذاكرات مسكو در خصوص بسته پیشنهادی ایران گفت و گو خواهد شد.

تصمیم برای برگزاری دور جدید نشست كشورمان و گروه 1+5 در مسكو در نشست قبلی طرفین در بغداد اتخاذ شد.

مقام های ارشد روس پیش از این اعلام كرده اند كه آمادگی كامل برای برگزاری این دور از نشست را دارند و برگزاری نشست مسكو را گامی رو به جلو در مذاكراته هسته ای ایران و

1+ 5 توصیف كرده اند.

اروپام/518/536





:: برچسب‌ها: اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: